Cviklová polievka s opečenou cuketou a kozím syrom

(inšpirácia: www.tinkinerecepty.sk)
 
Maminke sa tento roky podarilo vypestovať krásnu baby cviklu a po víkendovej návšteve ma vybavila zásobami. Priznám sa, že som z cvikly nikdy nič nerobila a tak som hútala na čo ju využiť. Najprv som ju chcela upiecť v rúre s inou zeleninou, ale potom som si spomenula, že som kedysi čítala recept na vegetariánsky boršč. Nechcelo sa mi veru v tomto teple veľmi stepovať pri sporáku, ale ako obyčajne bola moja pažravosť silnejšia ako moja lenivosť (veď aj varenie je pohybová aktivita, či ...?). S výsledkom som bola nadmieru spokojná. Aj keď milujem polievky horúce, túto som jedla vlažnú a bola skvelá! S istotou ju zaraďujem na jedálny lístok a už teraz sa teším, ako si ju budem vychutnávať počas sychravých jesenných dní :)
 



2 porcie

Ingrediencie:
100 g cvikla
1 ks mrkva
1 ks stredne veľká červená cibuľa
2 strúčiky cesnaku
1 PL olivový olej
1 ks (cca 150 g) mladá cuketa
1 hrsť zelených listov - listy cvikly/špenát/petržlen/mix všetkých
350 ml vriaca voda
50 g kozí syr
soľ, korenie

Postup:
  • Cibuľu a cesnak nakrájame nadrobno, mrkvu a cviklu ošúpeme a nakrájame na malé kocky (ja som použila baby cviklu, ktorú som šúpať nemusela).
  • V hrnci zohrejeme olivový olej a pridáme zeleninu. Opečieme, kým zelenina nechytí zlatú farbu. Prilejeme vriacu vodu a pod pokrievkou varíme, kým zelenina nebude al dente, cca  15  minút.
  • Medzitým nakrájame cuketu na malé kocky. Pokiaľ nepoužívate mladú cuketu, odstráňte jadrovník. Cuketu opečieme na suchej rozohriatej panvici kým mierne nezhnedne.
  • Keď je polievka hotová, vypneme sporák, osolíme, okoreníme a pridáme na drobno nasekané zelené listy, prikryjeme pokrievkou a necháme 3 minúty postáť.
  • Potom odoberieme 3 naberačky polievky, ktorú rozmixujeme a pridáme naspäť do hrnca.
  • Pokiaľ sa vám zdá polievka príliš hustá, prilejte trošku vriacej vody.
  • Polievku podávame s opečenou cuketou a kozím syrom. Pokiaľ vám kozí syr nechutí, použite namiesto neho syr feta.

Komentáre