Kofty z hovädzieho mäsa s pistáciami a mätovým jogurtom

(inšpirácia: Jamie Oliver)

Jedno (nie až také) krásne sobotné ráno som na TV paprika pozerala jednu z relácií Jamie Olivera, v ktorej ľudí učil ako ušetriť tým, že namiesto jedla z donášky alebo rýchleho občerstvenia si svoje obľúbené jedlo pripravia doma. Na týchto koftách ma zaujalo, že ich pred podávaním obalil v  pistáciách. Hneď som vedela, že toto musím vyskúšať! Jamie použil mleté jahňacie mäso, ja som taký podpultový tovar v Bratislave nezohnala a použila som mleté hovädzie. Na letnej grilovačke poslúžia kofty ako skvelá a ľahšia alternatíva ku klasickým burgerom, ktoré všetci poznajú (aj keď sa nedá poprieť, že aj tie majú niečo do seba...).




4 porcie

Ingrediencie:
500 g mleté hovädzie mäso
1 ČL mletý fenikel
1 ČL mletá rasca
2 PL sladká chilli omáčka
30 g nesolené pistácie
150 g hustý biely jogurt
1 strúčik cesnaku
15 lískov mäty
1/4 ČL mletá kajenská paprika
soľ, korenie
olivový olej

Na servírovanie:
tortily, šalát, paradajky, reďkovky, na jemno nakrájaná červená cibuľa

Postup:
  • Hovädzie mäso zmiešame s rascou, feniklom a soľou (ak použijete solené pistácie, mäso osoľte menej). Na kovových ihlách (alebo drevených špajdliach) vytvarujeme mäso do tvaru šišky.
  • Pistácie podrvíme na hrubo.
  • Kofty opečieme na grile, prípadne na sporáku na grilovacej panvici.
  • Ešte horúce ich potrieme sladkou chilli omáčkou a obalíme v podrvených pistáciách.
  • Kým sa kofty grilujú, pripravíme mätový jogurt - biely jogurt zmiešame s pretlačeným cesnakom, nasekanými lístkami mäty, kajenskou paprikou, soľou a korením. Vrch jogurtu pokvapkáme olivovým olejom.
  • Kofty podávame s tortilami, mätovým jogurtom, šalátom, červenou cibuľou a paradajkami. (Neľúbim ani cibuľu, ani paradajky, ja som si dala radšej len reďkovky...).

Komentáre