Cuketové rollatini plnené ricottou a mozarellou pečené v omáčke bolognese (low carb, lactose free)

(inšpirácia: www.paleosnadno.cz)

 Inšpiráciu na tento recept so našla na stránke, ktorú rada virtuálne navštevujem a občas si aj zaslintám :) Cuketové rollatini ma zaujali najmä tým, ako krásne vyzerali na fotke. Pozerať som teda pozerala, ale vyskúšať.... Keď som však dostala krásnu cuketu zo záhradky a rozmýšľala na čo ju použiť, voľba bola jasná. Nie je to síce najrýchlejšie jedlo na svete, pretože na tenučko nakrájať cuketu, naplniť ju a zrolovať vám zaberie chvíľu času, nakoniec to však nebola až taká piplačka, ako som čakala. Kým sa varí omáčka, plníte a točíte. A keď si k tomu nalejete aj pohárik červeného vína - fľašu otvoriť musíte, veď víno ide do omáčky - ubehne vám čas ešte rýchlejšie :) V pôvodnom recepte boli rollatini zapečené v paradajkovej omáčke, mne - mäsožravcovi chýbalo mäso, tak som recept upravila podľa mojej chuti. 
A čo to rollatini vlastne znamená? Väčšinou sú to tenké plátky opečeného baklažánu (použiť sa ale môže aj iná zelenina, alebo aj plátky kuracieho či teľacieho mäsa) plnené zmesou ricotty, parmezánu, žĺtka, bazalky a strúhanky zapečené s paradajkovou omáčkou a syrom.  Pôvod má toto jedlo v talianskej kuchyni.




zapekacia misa  s rozmerom 30 x 18 cm, 4 porcie

Ingrediencie:
omáčka bolognese - recept nájdete TU (stačiť vám bude polovičná dávka)
1 ks väčšia cuketa
200 g ricotta (použila som bezlaktózovú)
125 g mozarella (použila som bezlaktózovú
30 g jemne strúhaný parmezán
soľ, korenie 
čerstvá bazalka na ozdobu

Postup: 
  • Cuketu umyjeme, ošúpeme a škrabkou ju nakrájame na tenké dlhé plátky (alebo ako sa nám podarí, ale čím dlhšie a tenšie, tým lepšie). Do misy vyššie uvedených rozmerov budeme potrebovať 35 plátkov.
  • Plátky uložíme na väčší tanier, alebo tácku a poriadne ju zbavíme tekutiny, ktorú pustí.
  • Nálev z mozarelly vylejeme, z mozarelly vytlačíme všetku tekutinu, osušíme ju a nastrúhame na strúhadle s veľkými okami. Zmiešame s ricottou, soľou a korením.
  • Na dno zapekacej misy nalejeme teplú omáčku bolognese.
  • Každý plátok cukety potrieme zmesou ricotty a mozarelly a zrolujeme.
  • Zrolované plátky ukladáme vedľa seba do omáčky.
  • Pečieme v rúre vyhriatej na 200 stupňov 15 minút, potom posypeme rollatini parmezánom a pečieme ďalších 15 minút.
  • Vyberieme z rúry, necháme chvíľu vychladnúť, ozdobíme bazalkou a podávame.

Komentáre

Zverejnenie komentára