Sušené bylinky

Ešte niekedy na jeseň som na mojom obľúbenom blogu www.theviewfromgreatisland.com našla návod, ako rýchlo a jednoducho usušiť bylinky v mikrovlnej rúre. Bylinky, ktoré si sama dopestujem,  vačšinou aj okamžite spotrebujem, ale občas sa stane, že kúpim v supermarkete bylinky v plastovej vaničke, všetky nespotrebujem a musím odcestovať. Samozrejme možete bylinky nechať porozkladané po celom stole a nechať ich usušiť prirodzene, ale pokiaľ nemáte veľa miesta, sušenie v mikrovlnej rúre je ideálnym riešením. Už vidím všetkých odporcov mikrovlnky, ako zalamujú rukami, ja s ňou však problém nemám a považujem ju za skvelého pomocníka v dnešnej uponáhľanej dobe :)






Čo potrebujete:
čerstvé bylinky - akýkoľvek druh a množstvo (ja som tentokrát sušila bazalku)
papierové utierky
veľký tanier, ktorý sa zmestí do mikrovlnky a mikrovlnku

Postup:
  • Bylinky rovnomerne rozložíme na papierovú utierku, alebo na papier na pečenie. Ja som sušila len lístky, stonky nie.
  • Papierovú utierku, alebo papier položíme na tanier, to nie je podmienka, ale bude sa s ňou ľahšie manipulovať a vložíme do mikrovlnky.
  • Zapneme na maximálny výkon na 90 sekúnd. Každá bylinka potrebuje na usušenie rozdielnu dĺžku času.
  • Skontrolujeme, ak je to potrebné, zasa zapneme na 90 sekúnd. Takto opakujeme, kým bylinky nie sú úplne vysušené. Poznáme to tak, že keď lístok rozlomíte, krásne zapraská.
  • Ja som sušila bazalku a tá potrebovala 3 minúty.



Komentáre