Najlepšie proteínové lievance (low carb, lactose free, gluten free)

Milujem všetko sladké a keď sú to navyše lievance alebo palacinky, som v siedmom nebi :) Ale leto sa blíži a ja nechcem vyzerať ako zápasník sumo, preto sa snažím tieto dobroty všelijako možne preštylizovať do podoby s minimom sacharidov a maximom bielkovín. Už hotové zmesy na prípravu proteínových palaciniek mi nie sú neznáme a priznám sa, že vždy mám doma nejakú zásobu, ale chcela som vyskúšať niečo nové a možno trošku menej chemické. Podľa mojich chuťových pohárikov sú tieto lievance skvelé, zaženú chuť na sladké, ale predsa sú výživné. Nečakajte však klasické lievance, tieto nie sú tak nadýchané a sú suchšie, ale zasa nemôžete chcieť aby niečo, čo neobsahuje múku, cukor, ani mlieko, chutilo ako niečo, čo obsahuje múku, cukor, aj mlieko :) Ja mám najradšej vanilkové, alebo čokoládové, ale fantázii a chuti sa medze nekladú, použiť môžete proteín s akoukoľvek príchuťou. U mňa je to trošku obmedzené, keďže musím vyberať bezlaktózové. Lievance sú skvelé aj samostatne, ale ich úplne milujem s kokosovým maslom, posypané kakaovými bôbmi a so štavnatým mangom. Mňam! Ideálne pripraviť večer a ráno máte raňajky, ktoré zasýtia a vyčarujú dobrú náladu.




cca 16 - 20 ks

Ingrediencie:
180 ml vaječné bielka, alebo bielka zo 4 vajec veľkosti L
25 g vanilkový/čokoládový proteín - použila som bezlaktózový proteín Iso Whey Zero
25 g kokosová múka
na opekanie: kokosový/olivový olej
na podávanie: kokosové maslo, kakaové bôby, ovocie

Postup:
  • Vaječné bielka, proteín a kokosovú múku vymiešane tyčovým mixérom na hladké cesto. Necháme 5 minút odpočívať. Cesto má mať konzistenciu ako cesto na palacinky, ale kokosová múka pohlcuje dosť veľa tekutiny, preto je možné, že už začnete piecť, ale cesto bude stále hustnúť, v takom prípade pridajte 1 PL vody a poriadne premiešajte.
  • Panvicu necháme poriadne zohriať, potrieme tenkou vrstvou oleja a urobíme 4 lievance - ja dávam 1 PL cesta. Keď sa na povrchu začnú tvoriť bublinky, lievance obrátime. Pokračujeme pokiaľ nespotrebujeme všetko cesto. Ja pred každým pečením potriem panvicu trochou oleja, ale závisí od vašej panvice - možno nebudete musieť. Podľa veľkosti a hrúbky urobíte 16 - 20 lievancov.
  • Podávame s kokosovým maslom, ovocím a kakaovými bôbmi, alebo s čím len chcete.
  • Z cesta môžete urobiť aj palacinky, ja ich však nerada obraciam, preto robím radšej lievance :)

Komentáre