Banánové lievance (fit + low carb)





Inšpiráciu na tieto lievance som našla facebookovej stránke jednej bikini fitnessky. Existuje niekoľko variant, kedy sa mení pomer banánu, vajíčok a múky. Vyskúšala som niekoľko kombinácii a chuťovo aj konzistenciou mi najviac vyhovuje tá, ktorá je uvedená v recepte. Lievance na pohľad vyzerajú ako klasické lievance, sú mäkké a nadýchané. Vedela by som zjesť kilo! :)
Skúšala som aj pomer 1 banán, 1 vajíčko, 1 PL kokosová, prípadne špaldová múka. Chuťovo boli tiež vynikajúce, ale boli tenšie, trošku suchšie a ťažšie sa obracali - mali tendenciu sa rozpadať. Tým sa však nenechajte odradiť, kokosová múka je prirodzene bezlepková a ak z nej robíte lievance a použijete menej vajec, menej drží pokope a preto sa lievance ťažšie otáčajú. Chcem to iba prax, veď ako sa hovorí: Nikto učený z neba nespadol. Aj keď na prvý pokus nebudú vyzerať dokonalo, určite vám budú chutiť. Neobsahujú cukor, zato vlákninu z kokosovej múky a bielkoviny z vajíčok.

12 lievancov

Ingrediencie:
1 ks banán
2 ks vajíčka
2 PL kokosová múka (kto nerieši sacharidy použije špaldovú hladkú múku)
kokosový/olivový olej na opekanie

Postup:
  • Banán očistíme, roztlačíme na kašu, pridáme vajíčka, kokosovú múku a poriadne premiešame, prípadne rozmixujeme tyčovým mixérom. Cesto necháme 5 minút odpočívať.
  • Panvicu necháme poriadne zohriať, potrieme tenkou vrstvou oleja a robíme lievance z 1 PL cesta. Na moju panvicu sa zmesia 4 kusy.
  • Keď sa na povrchu začnú tvoriť bublinky, lievance otočíme a opečieme z druhej strany. Takto pokračujeme, kým neminieme všetko cesto.
  • Najlepšie chutia s mandľovým, alebo kokosovým maslom. MŇAM :)

Komentáre